شیوه صحیح تست زنی (اقای بختیار)

شیوه صحیح تست زنی (اقای بختیار)

 شیوه صحیح تست زنی(آقای بختیار)

با توجه به تستی بودن آزمونهای حقوقی و اینکه داوطلبان می بایست پاسخ سوالات مطروحه در آزمونها را در قالب سوالات 4 گزینه ای پاسخ دهند، نحوه تست زنی بطوریکه سودمند باشد و فقط عنوان تست در برنامه داوطلبان رو پر نکند از اهمیت بالایی برخوردار است که در این پست نحوه مفید تست زنی آموزش داده خواهد شد.

تست زنی دارای 2 جنبه است:

1: تست زنی آموزشی

2: تست زنی سنجشی

از نظر این وبلاگ پس از مطالعه هر مبحث از دروس می بایست به سراغ تستهای مربوط به آن درس رفت. بعضی دوستان به این نوع تست زنی ایراد میگیرند که در این صورت داوطلب با توجه به فاصله کم مطالعه مبحث و تست زنی آن بیشتر تستها رو پاسخ خواهد داد که ممکن است پس از مدتی نتواند آنها را پاسخ دهد. در پاسخ باید عرض کنم که این نوع تست زنی جنبه اموزشی داشته و داوطلب رو با نحوه طرح سوال و نکاتی که شاید داوطلب در حین مطالعه مبحث مربوطه دقت کافی به انها نداشته آشنا خواهد کرد و مسلما راه مطالعه صحیحتر رو به او آموزش خواهد داد.

با توجه به مطالب مذکور لازم است که داوطلب  پس از پایان فصل یا بخش مربوطه به منظور سنجش خود تست آن فصل را بطور یکجا زده و خود را بیازماید.

تست زنی فعال:

داوطلبان می بایست برای تست زدن(جنبه سنجشی) پاسخبرگی در نظر گرفته و پاسخ سوالات رو در آن وارد نمایند. در هنگام زدن تست می بایست با توجه به تعداد تستها زمان رو هم در نظر داشته باشند و سعی بر پاسخگویی به تستهای مربوطه در زمان استاندارد ( هر سوال یک دقیقه) داشته باشند.

پس از اتمام پاسخگویی به سوالات می بایست ابتدا با توجه به پاسخنامه تعداد سوالات صحیح و غلط خود را محاسبه نمایید، سپس با در کنار هم قرار دادن سوالات، پاسخنامه و پاسخبرگ خود تک تک سوالات رو بررسی کنید.

در بررسی شما چند نکته باید مدنظر قرار گیرد:

اول سوالاتی رو که پاسخ صحیح داده اید  تک تک بررسی نمایید، در مورد این سوالات شما با چند نوع پاسخ مواجهید، یا سوالات را از روی علم و قطع و یقین پاسخ داده اید که در این صورت مطالب رو بلدید و فقط باید نکاتی که به نظرتون بسیار مهم است رو در دفترچه ای یادداشت نمایید و یا از روی شانس و حدسی پاسخ داده اید که در این صورت باید نکته مربوطه را خوب مطالعه و کاملا بفهمید.

در مرحله دوم می بایست سوالاتی رو که غلط پاسخ داده اید تک تک بررسی نموده و علاوه بر کشف علت غلط پاسخ دادن (شاید علت فقط بی دقتی بوده باشد) مطلب مربوط به آن تست را کاملا مطالعه و خوب یاد بگیرید و نکاتی که از نظرتون ارزش یادداشت برداری دارند رو یادداشت نمایید.

در ضمن یادتون باشه برخلاف آزمون اصلی در حین تست زنی شما باید به همه سوالات پاسخ دهید زیرا غلط پاسخ دادن و سپس بررسی آن بعضی اوقات باعث یادگیری بهتر و ماندگاری بیشتر مطلب در ذهن شما دوست عزیز خواهد شد.

نکته آخر اینکه در حین تست زنی سوالاتی رو که با توجه به گزینه ها و پاسخ تشریحی در برگیرنده نکات اصلی مطلب مربوطه هستند علامتگذاری نموده تا در مواقع مرور و در صورتی که وقت کافی برای پاسخگویی مجدد به همه تستها ندارید با پاسخدهی به آنها مرور دوباره ای بر روی تستها و مباحث اصلی داشته باشید.

مطمئن باشید اگر بطور فعال تست بزنید و سپس با شیوه مذکور بررسی کنید، مطالب را به نحو احسن یاد خواهید گرفت و مشکلی با سوالات مطروحه توسط طراحان سختگیر و باهوش سوالات نخواهید داشت.

هر کس سطح پروازی به اندازه همتش داره، پس همت کنید تا اوج بگیرید...

با آرزوی موفقیت در آزمونهای حقوقی 


کد هدایت به بالا




چای سبز لاغری تیما قلم خش گیر ماشین کیف پول آلوما والت اصل پکیج نرم افزار و بازی موبایل 2013 مانتو تابستانه گیلدا پکیج نرم افزار و بازی موبایل 2013 انگلیسی را قورت بده ! روغن شتر مرغ (درد مفصلی) آموزش برنامه نویسی اندروید
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
نویسنده : abdollahi
تاریخ : چهار شنبه 14 اسفند 1392
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: